West Marches în Eberron - Campania D&D de pe Taverna Aventurilor

Descoperă campania server-wide West Marches ținută de DMs de pe Taverna Aventurilor folosind D&D 5e 2024. Are loc in Eberron. Pornești din Quickstone, între Breland și Droaam. Folosim Foundry VTT, avem modul dedicat pentru DMs noi și coaching/co-DMing. Alege o facțiune, strânge party-ul, și pleacă în expediție.


West Marches în Eberron - Campania D&D de pe Taverna Aventurilor

Imaginează-ți asta. High Noon în Quickstone. Praful se ridică în valuri, iar liniștea dintre două rafale de vânt se rupe când Thunder Coach-ul de la Orien șuieră peste șine, scântei albastre căzând ca licuricii. Pe strada principală, doi wandslingers își măsoară privirile. O secundă prea lentă și… zap. Un singur blast, fără ocol, fără adăpost.

Wands at high noon. Așa se face dreptatea aici, când legea e la câteva ore distanță și zvonurile călătoresc mai repede decât trenul. În jur, gnolli din Znir tranzacționează piei, un gargoyle stă cuminte pe frontonul băncii, iar un funcționar al casei Orien trece în pas grăbit spre stație. Dincolo de ziduri, spre Droaam, norii se adună ca o haită iar sub ei o legiune de creaturi monstroase conduse de un warlord însetat de sânge își îndreaptă privirea spre Quickstone – ultimul safe haven al civilizatiei, la frontiera cu tărâmul sălbatic al monștrilor.

Te uiți la party. Îți verifici gear-ul și rememorezi spells-urile. Strângi curelele rucsacului. Azi nu mai e doar despre povești. Azi pleci în expediție.

Wands at High Noon in Eberron Frontiers of Eberron: Quickstone. Copyright 2024 by Visionary Production and Design Inc.

Ce este, de fapt, un joc West Marches?

Pe scurt, e un sandbox mare și periculos în care jucătorii decid unde merg, când se joacă și cu cine, nu există o oră fixă, o componență fixă de party sau un „main plot” împins de GM.

Asta a fost filosofia originală a lui Ben Robbins: nici timp fix, nici party fix, nici plot, iar sesiunile se programează la inițiativa jucătorilor, care aleg ținta de explorare și își strâng echipa. Ideea centrală: un oraș de bază sigur (Quickstone), o frontieră plină de mistere, iar lumea devine mai dură pe măsură ce te îndepărtezi de casă. Jurnalul comun al grupului, hărți partajate și schimbul de informații între jucători sunt parte din joc, nu doar „meta”.

Settingul nostru: Frontierland of Eberron

Campania server-wide a Tavernei are loc pe Frontiera de Vest, între Breland și Droaam, iar Quickstone este orașul de start. E o zonă contestată, unde „monștrii” nu sunt doar întâlniri de bestiar, ci vecini, rivali, comercianți, uneori aliați. Frontiers of Eberron: Quickstone fixează clar cadrul: Occidentul Eberronului, civilizația Brelandului pe o parte și the monster nation of Droaam pe cealaltă, cu Orien Route 7 drept coloană vertebrală a traficului.

Quickstone este un oraș minier brelish, lipit de Graywall Mountains, un hub perfect de frontieră. Aici găsești Orien Station plină de activitate, cu poștă, curieri, caravane, chiar și lightning rail care mai nou oprește aici.

Îi vei auzi pe Rhia d’Orien și Bruus Tayne strigând peste zgomotul macaralelor, vei vedea lucrători kobolds schimbând traverse. O întâlnești pe Honoria Soldorak cu planurile pentru Abandoned Mines, semnând contracte pentru cartografiere, curățare și asigurarea galeriilor;

Membrii ai The Coins la The Crown Inn, cu Brogan Hul și Vesper în spate, pentru transporturi “discrete”, contrabandă fină și escorte neoficiale; pe Turro de la The Livery, care e mereu în căutare de urme proaspete și vânat … “dead or alive”; pe Magistrate Facet și Sheriff Constable din The Law, care pornesc patrule, țin ordinea și deschid anchete; iar la Orien Station Lord Seneschal Emerick d’Orien veghează lightning rail-ul, trimițând echipe misiuni de protecție, escortă de tren și deschiderea rutelor; în timp ce, în The Tents, Astan Morn și ai lui Mourners strâng provizii, recuperează supraviețuitori și caută un loc pe hartă pe care să-l numească acasă.

Frontiera nu e doar praf și oțel. E și magie în cea mai puternică formă a sa. Zonele thelaniene din munți, artefacte pierdute, byeshk care luciește în stâncă, arene de duel între wandslingeri. Și povești. Povești pe care le poți face chiar tu.

Cum se simte la masă?

Ca un western arcano-industrial. Sheriff-ul te poate deputiza pe loc, sau îți face semn că „e mai bine să nu vezi” dacă Black Crown pune aur pe masă. E bine să nu ai încredere în nimeni. Frontiera nu ține pe nimeni de mână.

Ce păstrăm din West Marches, ce am adaptat pentru server?

La Taverna Aventurilor păstrăm esența West Marches și am schimbat câteva lucruri ca să meargă perfect pe Discord + Foundry. Iată cum jucăm, pe scurt, cu trimitere la ghidul nostru pentru players și DMs alike: Ghidul pentru Players si DMs.

Map of the Frontier

  1. Safe home base, fără lupte în oraș. Quickstone e spațiul tău de respiro, shopping, crafting, zvonuri și planuri. Fiecare sesiune începe și se termină în oraș. Întoarcerea acasă e off-screen dacă nimic din ficțiune nu vă amenință drumul. Scrii notițe, pui descoperirile pe canal #gather-your-party, lumea persistă.
  2. Nu există „main plot” condus de DMs. Avem Quest Board cu hook-uri, zvonuri, facțiuni, însă tu alegi unde mergi. Nu toate întâlnirile sunt „pe nivel”. Uneori cel mai destept lucru e să te retragi. Aventurile disponibile se vor posta de către DM-ul care le va ține in #gather-your-party
  3. Leveling prin Milestones de expediție. Fiecare expediție reușită înseamnă progres pe o scară clară de la lvl1 la 13. La 13 poți lua „pensia de erou” și lași un mic Heirloom unui nou personaj.
  4. Hexcrawl clar, cu culoare de pericol și „incremente”. Harta din jurul Quickstone e în hex-uri de ~6 mile. Cu ritm Normal parcurgi ~2 ore pe hex și cam 6 hex-uri pe zi. Zonele au culori cu șanse crescătoare de random encounters și o pistă de risc care urcă cu fiecare hex necodificat. Orien roads înjumătățesc incrementul pe drum. Long Rest în sălbăticie atrage un check de random encounters cu șanse considerabil mai mari de a fi întrerupt, iar în hex-urile Explorate vă aflați în siguranță. Hex-urile explorate primesc un cod definitiv pe LegendKeeper (tool-ul pe care îl folosim să ținem evidenta), cu jurnalul vostru linkuit acolo.
    Nu e așa că avem o hartă superbă: Harta Western Frontier
  5. Odihnă și ritm de aventură. În 24 de ore, 2 Short Rests și 1 Long Rest. Long Rest sigur doar în Quickstone sau în hex-uri Coded marcate Safe. În sălbăticie, Long Rest poate fi întreruptă în funcție de zonă.
  6. Tech & Table. Jucăm online în Foundry VTT v13 pentru hartă și rules automation, Discord pentru voce video. Sheet-urile sunt pe D&D Beyond, Foundry e doar masa de joc unde imporți actorul. După sesiune, actorul din Foundry se șterge, Beyond rămâne sursa de adevăr.
  7. DM-ing ca parte din joc. DM-ii noștri sunt și ei jucători. Ca să nu rămână în urmă, primesc GP și un Milestone de expediție pentru fiecare joc găzduit, fără să scadă din partea jucătorilor. Vrei să încerci DM-ing în West Marches? Te încurajăm. Avem co-DMing pentru începători ca să înveți online în ritm safe.

Dacă vrei filosofia originală din spatele acestor reguli, citește și postările Ars Ludi despre scheduling de către jucători, sharing info și danger gradients. Le-am luat drept coloană vertebrală, apoi am făcut reglajele pentru comunitatea noastră. https://arsludi.lamemage.com/index.php/78/grand-experiments-west-marches/


De ce merită să joci aici? Și de ce merită să DM-uiești.

Ca jucător, primești exact ce promite genul: libertate. Alegi unde mergi, când mergi, cu cine mergi. Notele tale, harta ta, quest board-ul tău fac lumea mai bogată pentru toți. E acel tip de satisfacție care seamănă cu un soulslike explorat pe bucăți: ai reușit să împingi frontiera cu încă un hex, să marchezi o rută sigură, să descoperi o fântână thelaniană sau să așezi pe masă un artefact Dhakaani.

Ca DM, experiența e delicioasă. Nu duci un tren pe șine, ci deschizi o hartă și pui în mișcare un ecosistem. Encounter-urile nu mai sunt doar „CR la nivel”, ci povești ce iau naștere direct de pe teren, consecințe care rămân, NPC-uri care cresc în timp. DM-ul primește și el GP și milestones ca să-și țină și personajele în pas cu restul, iar dacă ești nou-nouț, co-DMing-ul te ajută să înveți fără stresul și anxietatea tipică pentru “first time DM”. Vei învăța Foundry mai repede decât crezi și vei descoperi că să creezi wow-moments pentru prieteni e un hobby foarte greu de lăsat.


Cum intri în joc la Taverna Aventurilor West Marches Campaign?

Setting & system. Jucăm D&D 5e 2024 ca sistem, iar dacă o opțiune nu există în 2024, permitem selectiv content compatibil din 2014 din Tasha’s, Xanathar’s și încă un supliment oficial disponibil în campania noastră de D&D Beyond.

Fără homebrew. Level 1 la start. Multiple characters permise. Beyond e sursa de adevăr, Foundry e masa de joc.

Tech & table. Avem două servere Foundry online permanent și un modul Taverna Aventurilor West Marches cu tot ce trebuie ca să pornești o sesiune rapid. Tu vii cu browserul, microfonul și dorința de aventură. Importul din Beyond se face înainte de joc, iar după sesiune actorul din Foundry se șterge, tu actualizezi Beyond.

Taverna Aventurilor Foundry Module

Programare pentru sesiuni

Ne organizăm pe canalele West Marches din Discord:

  • #wm-guidelines pentru regulile rapide și setup
  • #wm-roster pentru inscrierile personajelor în campanie
  • #gather-your-party pentru programarea sesiunilor
  • #quickstone-general pentru hook-uri, zvonuri și discuții generale despre campanie

Postezi în roster cu un template simplu: nume, clasă, level, hook de backstory în 1–2 linii, preferințe de timp, link la sheet în #wm-roster. Vei primi rolul de @Prospector. Apoi alătură-te unei expediții în #gather-your-party. La final, scrii Adventure Journal scurt cu ce ați făcut și trimiți DM-ului. Simplu, clar, West Marches.


Mini ghid pentru jucători, varianta „începi azi”

  1. Intră pe Discord în canalele West Marches. Citește #wm-guidelines.
  2. Fă-ți personajul în D&D Beyond, după regulile din ghid. Beyond rămâne sursa de adevăr.
  3. Postează în #wm-roster cu template-ul cerut. Un WM-DM te adaugă pe listă.
  4. Alătură-te unei expediții în # gather-your-party. One session = one expedition, start and end in Quickstone.
  5. Pre-game: importă sheet-ul în Foundry și verifică token-ul. Foundry e masa, Beyond e canon.
  6. În joc: hexcrawl, șanse de întâlnire după culoarea zonei, drumurile Orien înjumătățesc riscul, Long Rest sigur doar în Quickstone sau hex-uri deja explorate. Fă notițe. Supraviețuiește. Întoarce-te cu loot și povești.
  7. Aftercare: împărțim loot-ul pe thread dedicat, facem shopping în Quickstone, actualizăm Beyond, postăm Adventure Journal. Return-ul acasă e off-screen dacă nu există pericol activ.

Pentru viitorii DM-i din Tavernă

Oricine din comunitate care vrea să găzduiască sesiuni în cadrul West Marches e binevenit. Avem două servere Foundry pregătite, un modul cu „essentials”, ghiduri de encounter building pe DMG 2024 XP budgets și recomandări de tool-uri precum kobold.club. DM-ii primesc GP și Milestones pentru fiecare sesiune găzduită, iar personajele lor rămân în pas cu restul serverului. Dacă vrei să încerci DM-ing, întreabă de co-DMing cu un DM din echipa Tavernei. Prima sesiune e întotdeauna cea mai grea. A doua, deja te distrezi.


Hai cu noi pe frontieră

Taverna Aventurilor pornește West Marches pe Frontierland of Eberron. Ai un oraș sigur, o frontieră vie, șine care scârțâie, wands at high noon, și o hartă care așteaptă să fie explorată cu pașii tăi. Vrei libertate, mistere, tensiunea unui hexcrawl unde fiecare decizie contează? Vrei să simți cum e să fii DM într-un sandbox mare cât o țară, cu unelte bune și o echipă care te ține în spate?

Intră pe Discord, înscrie-te în roster, alege-ți party-ul și ridică praful de pe Orien Route 7. Quickstone te cheamă. Trenul trage în stație. Șinele trosnesc ușor. E rândul tău să spui unde mergem.


Ne auzim în #gather-your-party. Adu o hartă. Adu un prieten. Și ceva mai greu decât o torță :).

Advenurers Wanted

Comentarii

Alătură-te discuției folosind contul tău de GitHub. Comentariile sunt disponibile prin GitHub Discussions.

← Înapoi la Blog